"עזבו את הדיונים על 40-60, הנציגים של דגל עושים רעש כמו 10"

    את כל ההצלחות אני תולה בסייעתא דשמייא ובשיתוף הפעולה ההדוק. לכל אחד יש אגו וכל אחד רוצה קרדיטים, לא קל לשבת בשולחן אחד, ובכל זאת, יש שיתו"פ אמיתי ומלא בכל המובנים
    ישראל פריי 8 Comment on "עזבו את הדיונים על 40-60, הנציגים של דגל עושים רעש כמו 10"

    יו"ר ש"ס הוזמן לנאום בועידת 'דגל התורה' ונתן נאום מבריק, מלא נוסטלגיה, עקיצות הומור ופוליטיקה • "יש כאן אחד יעקב אשר, אני זוכר אותו בשם אחר, יעקב כנפו" • "ההיסטוריונים מאשימים אותי שהצבעתי ל'דגל התורה' • הנאום המלא

    את כל ההצלחות אני תולה בסייעתא דשמייא ובשיתוף הפעולה ההדוק. לכל אחד יש אגו וכל אחד רוצה קרדיטים, לא קל לשבת בשולחן אחד, ובכל זאת, יש שיתו"פ אמיתי ומלא בכל המובנים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס אריה דרעי הוזמן כאורח כבוד לועידת 'דגל התורה' בחפץ חיים, ונשא נאום מרתק בו שילב בין התרפקות נוסטלגית על ימי הקמת התנועה לבין עקיצות הומוריסטיות לאנשי המפלגה.

    "אין לכם מה להתרשם מכל הדיבורים על ה 40-60 עם אגודה, 2 הנציגים של 'דגל התורה' בכנסת עושים רעש וצעקות כמו 10", התלוצץ בפתיחת נאומו, ולא הרפה: "מקנא בבעיות שלכם, הלוואי עליי, הרי, בתקופה האחרונה לא שומעים את ש"ס מדברים על קיפוח, טוב שאתם לוקחים את הסיפור הזה…".

    כאן עבר להרביץ בצעירי הפעילים פרק בהיסטוריית התנועה: "בטעות חושבים, אתם צעירים כאן, ש'דגל התורה' נוסדה בתשמ"ח, האמת היא שהיא נוסדה בתשמ"ד, אז מרן הרב שך ומרן הרב עובדיה יוסף הקימו אותה. כל המבוגרים עבדו במרץ למען הצלחתה של תנועת ש"ס, בבחירות הראשונות קיבלנו 4 מנדטים, אין ספק שזו הייתה דחיפה רצינית".

    "אגלה עוד סוד", ריתק דרעי, "בתשמ"ח, לפני ההחלטה להקים את דגל, היו התלבטויות והצעות אחרות. אני הצעתי למרן ראש הישיבה להכניס בש"ס את נציגיו במקום מספר 3 ו 5 ולהעניק אותם לרב רביץ והרב יעקובזון מנתיבות ז"ל. חשבתי שזה הכי סביר, היינו יחד. בסוף זה לא יצא למרות שזה דובר ברצינות. הייתה ועידת ש"ס לפני הבחירות רביץ היה הנואם המרכזי בה, הוא הרעיד את האולם בהצלחה גדולה מאוד".

    "פעילי ש"ס בבחירות אז היו פעילים ונמרצים, היה לנו חלק בכניסתו של גפני. פה לא אגלה את כל הסודות, זה כבר נמצא בספרי ההיסטריונים, היו כאלו שהאשימו אותי כי הצבעתי בתשמ"ח לדגל התורה… יש לי הנאה גדולה מהפריחה של המפלגה, זה הדבר הטבעי ביותר. שיתוף הפעולה שלנו, כולנו ציבור אחד, לומדים באותם מוסדות, נמצא פה יעקב אשר אז קראו לו שם אחר הכרתי אותו בתור כנפו…".

    בהתייחסות לסוגיות פוליטיות, שיבח דרעי את הממשלה וציין כי היא הטובה ביותר לחרדים. הוא גם ביקש להתעכב על כל ההצלחות שלדבריו אינם כדרך הטבע, בביטול גזרות המשלה הקודמת. "ראה"מ הוא לא אדם שלוקח סיכונים והימורים, ולפזר את הכנסת וללכת להרפתקה שמי יודע מה התוצאה שלה, היו מהלכים גדולים שהביאו לפעילות המוצלחת של הנציגות החרדית".

    "את כל ההצלחות אני תולה בסייעתא דשמייא ובשיתוף הפעולה ההדוק. לכל אחד יש אגו וכל אחד רוצה קרדיטים, לא קל לשבת בשולחן אחד, ובכל זאת, יש שיתו"פ אמיתי ומלא בכל המובנים. אנחנו רואים את התוצאות. זאת הממשלה הטובה ביותר שאנחנו רוצים לשאוף".

    דרעי הפתיע בהערכה כי הממשלה לא צפויה להתרחב בקרוב: "אני מציאותי, לא רואה אפשרות בטווח הנראה לעין להרחיב את הממשלה, כך שנצטרך לעשות מאמץ לתחזק את הממשלה, נצטרך להעביר תקציב צריך ולהסתכל קדימה".

    הוא התייחס למשבר הדיור והודה כי הנציגות החרדית לא עסקה בו מספיק. "עסקנו בעולם התורה והחינוך ,הסטטוס קוו, רבנות, אבל אין ספק שהבעיה הגדולה היא המחסור בדיור. כולם מודים שהבעיה החריפה ביותר נמצאת אצל החרדים. חייבים להביא תשובה, המדינה משקיעה מיליארדים, בסוגיה בכסף ובחוקים ואנחנו לא נמצאים שם לצערנו".

    דרעי סיים בקריאה לאחדות: "אני מייחל שנמשיך לעבוד יחד. אני רואה בנציגים ברשויות המקומיות, ולא משנה מש"ס ומיהדות התורה כאילו היו שלנו, כל הצלחה של כל אחד מכם במישור היא הצלחה של כולנו. כל טוב לכם".



    8 תגובות

    מיין תגובות
      1. כאחד שהיה שם , דרעי אמר שהוא זוכר את יעקב אשר בשמו הקודם ומישהו מהקהל זרק בהלצה את השם כנפו

        1. ודרע עצמו התכוון לשם אחר אשכנזי??

        2. ודרעי עצמו כיוון לזה שהיה לו שם ספרדי?? ומה שמו הקודם באמת?

    1. 7

      סוף סוף מתוודים שלא עסקו בנושאים המרכזיים קרי דיור תעסוקה וכו'

    2. 6

      מישהו מהקהל זרק בהלצה כנפו , דרעי לא אמר את זה

    3. 5

      אין ספק כי דרעי דיבר מעולה. נקוה שבזכות האחדות יצליח בשנים הקרובות להדביק את הפער שנוצר בשנות העדרותו.